עמדת טעינה לרכב חשמלי: מהיכן לוקחים חשמל (מהציבורי או מהפרטי) ובאילו עוד תנאים נדרשים הדיירים לעמוד ?
חשמל לרכב לוקחים רק מהפרטי, אסור לגעת בחשמל הציבורי.
וועד בית לא אמור לספק חשמל או להתחשבן עם בעלי רכבים.
ואם לבעל רכב קשה להתחבר למונה הפרטי , שיזמין חברה המתמחה בטעינת רכב חשמלי, הם מזמינים שעון מחברת חשמל מספקים ומתחשבנים עם בעלי הרכבים בבניין ובבניינים הסמוכים.
במידה ומתחברים לחשמל ציבורי, כמובן שיש תנאים לכך.
גם חברה מתחברת לחשמל הציבורי ומתחשבנת מצד אחד עם הדייר ומצד שני עם הועד.
לחיבור למונה דירתי יש יתרונות ויש חסרונות
כמו גם לחיבור דרך חברה...גם כאן יש יתרונות ויש חסרונות.
הכל תלוי באופי הבניין.
כל בניין זה סיפור בפני עצמו ומה שנכון לבניין א' לא בהכרח נכון לבניין ב'
מספר ההתחברויות לארון חשמל המרכזי מוגבל, לכן צריכים לעשות אסיפה ולהשיג רוב של 75%
האסיפה צריכה לדון בעצם איפשור חיבור נקודת טעינה, וכן במספר המתחברים האפשרי
כמו כן, ברגע שהבניין מאפשר חיבור של נקודות טעינה, המשמעות המשפטית שהבניין לוקח אחריות על נקודות הטעינה, ועליו להגביר את הביטוח הכללי וכן אמצעי הכיבוי והחירום בבניין.
יש להסביר לדיירים את הבעייתיות של סדרי תשלום ואחריות משפטית.
מה יקרה בעתיד כאשר מספר דיירים כבר מחובר ויגיע דייר חדש שירצה להתחבר, דבר שעשוי לעורר בעייה משפטית עתידית.
לכן יש לגבות כל החלטה.
ישנה גישה שאומרת שהועד ושאר הדיירים לא אמורים לספק פתרונות טעינה לדייר שהחליט להקים תחנת דלק בחניה, סליחה עמדת טעינה, אבל תכלס זה אותו הדבר. היום יש תחנות טעינה בכל תחנת דלק.
ניתן לקרא הרבה חומר בעניין בלינקים הבאים:
עמדות טעינה, רכב חשמלי