איך מטפלים בריחות שיוצאים מצינור ניקוז המים הראשי?

שאלה

נשם של הבניין סוף הצינור ממוקם צמוד לחלק האחורי של המרפסת של הדירה האחרונה. 
השכן סותם את הנשם בפקק וגורם לריח לנדוד לדירה שמתחת.
באחריות מי הטיפול בבעיה, בדייר או ועד הבית? ובכלל איך מטפלים בבעייה שכזאת?
 

תשובה

הנשם נועד כדי לנדף ריחות וגזים שעלולים להיות מסוכנים, לכן הוא חייב להישאר פתוח.
הריח נובע מריקבון שישנו בצינור, כנראה מתכולה אורגנית, כגון מים עומדים, חרקים ואצות.
נשם במרפסת העליונה, הוא הסוף של צינור ניקוז מי הגשמים, המים בתוכו נופלים בנפילה חופשית ומתנקזים בתחתית הצינור לניקוז הראשי של המים האפורים, לכן אם צינור זה מפיץ ריח זה עשוי להעיד על בעיה בניקוז והתחלה של סתימה בצינור.
יש לבדוק את הניקוז שלו, בד"כ יהיה מכסה בתחתית הצינור.
יש לבדוק את תכולת הצינור ולנקות אותו מדי פעם, אפשר להזרים בו גם חומרים שמנקים אחת להרבה שנים.

כמו כן ישנם פתרונות למניעת יציאת ריח מחורי הניקוז של המרפסות בדירות מתחת
להלן אחד הפתרונות שנתקלתי בו : סטיודור מקסי-ונט "4 + "3 (100/70 מ"מ) STUDOR MAXI VENT

היום בהרבה מרפסות, ניקוז המרפסת גם כולל קופסית שמונעת יציאת ריחות

 

הוספת תגובה חדשה

טקסט פשוט

  • No HTML tags allowed.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
  • כתובות URL וכתובות דואר אלקטרוני יומרו לקישורים באופן אוטומטי.
מבחן אנושיות
המנגנון נועד כדי למנוע מערכות אוטומטיות למלא את הטופס
ספקי שירות
מידע נוסף
 

עדכונים

עדכנו את טופס המלצה ורישום של ספק-שירות. אינטואיטיבי יותר, זורם יותר, מגניב יותר
אז מתחילים בלחיצה על הכפתור וממלאים מה שאפשר. לא חייבים למלא הכל.
אבל אם ספק השירות מצויין, חבל שלא לעדכן את כל הקהילה.
זה הכפתור שנמצא מעל התפריט הראשי

מהיום, נפרסם מדי פעם פסקי דין שמוכיחים עד כמה חשובה התנהלות נכונה של ועד הבית.
התחשבות בין הדיירים, והבנה עמוקה שלגור ביחד בבית משותף, יש לזה הרבה יתרונות, אבל גם מגבלות.
אי ידיעת החוק לא מורידה מהמיגבלה, שעשויה להגיע לפיתחו של בית המשפט.

כידוע לכל ספק שירות מומלץ נפתח אצלנו דף שירות, חינמי לחלוטין, 
עם כל הפרטים של ספק השירות, כולל תמונות הממחישות את העשייה המקצועית ואפילו את האמינות
 (תעודות, ניסיון, המלצות וכו' ).