גילתם נזילה או רטיבות, מתי זה באחריות ועד-הבית, ומתי לא

שאלה

האם כל נזילה ורטיבות שמתגלית בדירות היא חלק מתחזוקת הבניין?
האם כל נזילה ורטיבות שמתגלית בבניין היא על חשבון התחזוקה המשותפת?

תשובה

נזילה/רטיבות בבניין משותף יכולה להיגרם מ-2 מקורות. 
האחד - מהרכוש המשותף, קרי קירות חיצוניים, גג משותף או צנרת משותפת. 
והשני - מדירת השכן הממוקמת מעל דירתכם. 
כדי להוכיח מהיכן שורש הנזילה/הרטיבות יש לקבל חוות דעת מהנדס, שיבדוק את שורש הנזילה/רטיבות עם מצלמה תרמית. 
היה והרטיבות מהרכוש המשותף יש לפנות לנציגות הבית המשותף ועל הנציגות לפעול לתיקון הליקוי הן ברכוש המשותף והן בדירתו של בעל הדירה שהלין על כך (יש לכנס אסיפה לא מן המניין וכדומה). 
היה והרטיבות מהדירה הממוקמת מעל הדירה שניזוקה יש לפנות לבעל הדירה כאמור לעיל לשם תיקון הליקוי. 
במידה ואחד מהמקורות הנ"ל לא משתף פעולה, יש לפנות אליו במכתב התראה מעו"ד ואם יתנער מאחריות יש להגיש תביעה למפקח על רישום המקרקעין (מדובר בסמכות ייחודית/בלעדית). 
מובהר, שאין לתקן את הליקוי בדירתכם טרם תיקון שורש הליקוי, מאחר ואם תעשו כן הליקוי יחזור על עצמו לאחר פרק זמן מה, היות והתיקון שביצעתם היה בגדר "תיקון קוסמטי" בלבד ולא תיקון מהשורש. 
  

הוספת תגובה חדשה

טקסט פשוט

  • No HTML tags allowed.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
  • כתובות URL וכתובות דואר אלקטרוני יומרו לקישורים באופן אוטומטי.
מבחן אנושיות
מנגנון השאלה מוודא שהפעולה נעשית ע"י אדם ולא רובוט
ספקי שירות
מידע נוסף

עדכונים

התחדשנו בדף מקצועות ספקי-שירות, וניתן דרכו לחפש ספק שירות בנוחות ובמהירות.
יש במערכת כבר 49 מקצועות שירות, שרשומים בהם 200 ספקי שירות מקצוענים ומומלצים, עם מטריית שירות בכל הארץ.
מנוע החיפוש שלנו כל  הזמן משתפר ועובר שידרוגים, רובם לא נראים למשתמש קצה.

מעכשיו אתם יכולים לחפש באופן יותר חכם את קבוצת בעלי המקצוע וספקי שירות,
פשוט כותבים את השירות \ התיקון שאתם צריכים, והמערכת תבחר בהתאם את קבוצת ספקי השירות
ממש כמו מנוע AI....כן כן אנחנו כבר כמעט שם

עידכנו את רשימת סוגי השירות, עוד ועוד ספקי שירות מצטרפים ורושמים את השירות שלהם בפורטל, 
והגיע הזמן להנגיש את המידע טוב יותר ואינטואיטיבי יותר.