גילתם נזילה או רטיבות, מתי זה באחריות ועד-הבית, ומתי לא

שאלה

האם כל נזילה ורטיבות שמתגלית בדירות היא חלק מתחזוקת הבניין?
האם כל נזילה ורטיבות שמתגלית בבניין היא על חשבון התחזוקה המשותפת?

תשובה

נזילה/רטיבות בבניין משותף יכולה להיגרם מ-2 מקורות. 
האחד - מהרכוש המשותף, קרי קירות חיצוניים, גג משותף או צנרת משותפת. 
והשני - מדירת השכן הממוקמת מעל דירתכם. 
כדי להוכיח מהיכן שורש הנזילה/הרטיבות יש לקבל חוות דעת מהנדס, שיבדוק את שורש הנזילה/רטיבות עם מצלמה תרמית. 
היה והרטיבות מהרכוש המשותף יש לפנות לנציגות הבית המשותף ועל הנציגות לפעול לתיקון הליקוי הן ברכוש המשותף והן בדירתו של בעל הדירה שהלין על כך (יש לכנס אסיפה לא מן המניין וכדומה). 
היה והרטיבות מהדירה הממוקמת מעל הדירה שניזוקה יש לפנות לבעל הדירה כאמור לעיל לשם תיקון הליקוי. 
במידה ואחד מהמקורות הנ"ל לא משתף פעולה, יש לפנות אליו במכתב התראה מעו"ד ואם יתנער מאחריות יש להגיש תביעה למפקח על רישום המקרקעין (מדובר בסמכות ייחודית/בלעדית). 
מובהר, שאין לתקן את הליקוי בדירתכם טרם תיקון שורש הליקוי, מאחר ואם תעשו כן הליקוי יחזור על עצמו לאחר פרק זמן מה, היות והתיקון שביצעתם היה בגדר "תיקון קוסמטי" בלבד ולא תיקון מהשורש. 
  

הוספת תגובה חדשה

טקסט פשוט

  • No HTML tags allowed.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
  • כתובות URL וכתובות דואר אלקטרוני יומרו לקישורים באופן אוטומטי.
מבחן אנושיות
המנגנון נועד כדי למנוע מערכות אוטומטיות למלא את הטופס
ספקי שירות
מידע נוסף
 

עדכונים

עדכנו את טופס המלצה ורישום של ספק-שירות. אינטואיטיבי יותר, זורם יותר, מגניב יותר
אז מתחילים בלחיצה על הכפתור וממלאים מה שאפשר. לא חייבים למלא הכל.
אבל אם ספק השירות מצויין, חבל שלא לעדכן את כל הקהילה.
זה הכפתור שנמצא מעל התפריט הראשי

מהיום, נפרסם מדי פעם פסקי דין שמוכיחים עד כמה חשובה התנהלות נכונה של ועד הבית.
התחשבות בין הדיירים, והבנה עמוקה שלגור ביחד בבית משותף, יש לזה הרבה יתרונות, אבל גם מגבלות.
אי ידיעת החוק לא מורידה מהמיגבלה, שעשויה להגיע לפיתחו של בית המשפט.

כידוע לכל ספק שירות מומלץ נפתח אצלנו דף שירות, חינמי לחלוטין, 
עם כל הפרטים של ספק השירות, כולל תמונות הממחישות את העשייה המקצועית ואפילו את האמינות
 (תעודות, ניסיון, המלצות וכו' ).