סוף סוף נבחר ועד בית חדש, עתה צריך לשנות את מורשי החתימה בבנק...

ועד בית ישראל: מורשי חתימה

נראה לי שהבנקים לא אוהבים כל כך את ועדי הבתים, אין הרבה רווח, אין עמלות, אבל גם אין להם ברירה, מה הם עושים? בעיקר כל סניף דואג למצא את הדרך להקשות...

ועד הבית התחלף, הועד החדש נבחר וצריך לקבל עליו את כל האחריות לטיפול בבניין לרבות חתימה על שיקים או העברות.
לשם כך חברי הועד הנבחר מתבקשים להגיע לסניף הבנק. 
אבל מסתבר שלכל סניף בנק ישנם דרישות קצת שונות, כדי לרשום את מורשי החתימה החדשים.
למעשה אין מדיניות אחידה אפילו בבנקים עצמם וכל בנק מאפשר לסניפיו לקבוע את המדיניות לגבי רישום מורשי חתימה.

להלן מספר דוגמאות על ההבדלים בין הבנקים \ הסניפים

  •  ראשית נוהגים להחליף מורשי חתימה כשחשבון הועד רשום תמיד (כך ראוי וצריך) על שם הנכס - הבניין "ועד בית בכתובת איקס"
  • על פי חוק המקרקעין ועד הבית הכולל את הגזבר עם כל מורשי החתימה נבחרים על פי רוב 51% מבאי האסיפה היינו מורשי חתימה/בעלי הדירות.
  • ישנם סניפים שדורשים בניגוד להוראת החוק המכשירה את ועד הבית לפי "חוק המקרקעין" ברוב באי האסיפה, כי החתימה תהיה של רוב/מחצית מבעלי הדירות בנכס, וראוי לחדד ולבוא בדין ודברים תוך הפנייה לחוק.
  • הפרוטוקול צריך להיות חתום על ידי בעלי הדירות בכדי למנוע אי אלו טענות ובעיות.
  • בהגעה לסניף מספיק/צריך שיגיעו מורשי החתימה החדשים
  • הפרוטוקול הוא בעצם כתב המינוי - לכן צריך שיהיה חתום שלא יהיו טענות מאף אחד מהצדדים.
  • כדאי מאוד לתאם מועד מראש בסניף ולשאול על הנוהל והקריטריונים שלהם לביצוע הפרוצדורה
  • כדאי מאוד שכל המורשים יגיעו יחדיו, יתכן אפילו שישנה אפשרות לתת לכל אחד מהמורשים צפייה בחשבון ופעולות מסויימות, על כל אישור או חתימה צריך את ההסכמה של כל מורשי החתימה
  • ישנם סניפים שמאפשרים להגיע בנפרד
  • הסניף יקח מכל מורשה חתימה: מספר ת.ז., חתימה, ולעתים הסניף ידרוש גם חותמת של ועד הבית
  • בבנק לאומי: ביקשו 50% חתימות מדיירי הבניין ופרוטוקול אסיפה להחלפת הועד, ות.ז של היוצאים ונכנסים.
  • באוצר החייל אותם קריטריונים כמו בבנק לאומי
  • מזרחי: פרוטוקול חתום ע"י חברי הועד + חותמת, היה אפשר לבחור בין כניסה נפרדת לחשבון לכל מורשה חתימה או כניסה אחת.
    בכניסות נפרדות אפשר לשנות את הפעולות המאופשרות, כל כניסה נפרדת זה למעשה חוזה שמכיל את ההרשאות.
    ניתן לבקש או לבטל הרשאות העברה לחשבונות צד ג'.
    לא היתה אפשרות להוציא כרטיס אשראי
  •  
קישורים למקור ותיוג
המומלצים שלנו
ועד-בית

דמי ועד בית – מי משלם וכמה? כל מה שרציתם לדעת על חובת התשלום

אתם גרים בניין משותף עם דיירים אחרים או אם אתם שוכרים/בעלי משרד/חנות בבניין מסחרי עם שכנים – כנראה אתם מחזיקים בנכס של בית משותף, ולכן חלים עליכם הוראות אלו לפי חוק המקרקעין ובין היתר תשלום דמי ועד הבית.

ועד בית

ועד בית מוגדר בחוק המקרקעין, התשכ"ט- 1969 כ"נציגות הבית המשותף". לכל בית משותף תהיה נציגות לשם ניהול ענייני הבית המשותף.  הנציגות תוקם ותפעל לפי הוראות התקנון.  
"הנציגות תשמש מורשה של כל בעלי הדירות בכל עניין הנוגע להחזקתו התקינה ולניהולו של הבית המשותף, והיא זכאית בעניינים אלה להתקשר בחוזים ולהיות צד בכל הליך משפטי ובכל משא ומתן אחר בשם כל בעלי הדירות ."

מי לא מייחל לעצמו להרגיש בבית המשותף כמו קהילה חמה

הפיכת בית משותף לקהילה חמה היא תהליך של בניית מערכות יחסים
זה דורש יוזמה, אכפתיות, תקשורת רגישה והבנה שכל אחד מאיתנו הוא חלק מהפתרון. 
ככל שתשקיעו יותר ביצירת קשרים חיוביים ותדגישו את האינטרס המשותף, כך תראו יותר חיוכים, יותר פירגון, ופחות קונפליקטים. המטרה היא לגרום לאנשים לעזור לעצמם, לכם, ולקהילה כולה.

חברת ניהול או חברת אחזקה, ומהו מתחזק...

בשנים האחרונות, תחום הבתים המשותפים בישראל עבר שינויים משמעותיים, כאשר בנייני מגורים רבי-קומות הפכו נפוצים יותר וכוללים מערכות מורכבות כמו מעליות, מערכות כיבוי אש וחדרי כושר. כתוצאה מכך, תפקיד ועד הבית התרחב מעבר לתחזוקה בסיסית של ניקיון חדר המדרגות והחלפת נורות, ודורש כעת ידע מקצועי נרחב יותר.

בחירה נבונה של חברה לתחזוקת המעלית בבית המשותף

בחירת חברת תחזוקת מעליות היא החלטה חשובה המשפיעה על בטיחות הדיירים ותפקודו התקין של הבניין. 
הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:
רישיון וניסיון:
ודאו שהחברה מחזיקה ברישיון מתאים ממשרד העבודה.
בדקו את ניסיון החברה בתחזוקת מעליות, במיוחד סוג המעלית בבניין שלכם.
בקשו המלצות מלקוחות קודמים.

על ניגוד עניינים בתפקיד ועד בית

  • ניגוד עניינים בוועד בית הוא מצב שבו חבר ועד בית פועל מתוך אינטרס אישי שאינו עולה בקנה אחד עם טובת הבית המשותף. 
    מצב זה יכול להתבטא במגוון דרכים, וחשוב להבין את השלכותיו כדי למנוע נזק לבית המשותף ולדייריו.
  • חברי ועד הבית פועלים בהתנדבות ומתוך רצון טוב, אך עליהם לפעול לטובת הבית המשותף ולדייריו.

הזכות למידע על ניהול הבית המשותף

אם אתם גרים בבית משותף, אל תוותרו על הזכות שלכם לדעת איך מנוהלים ענייני הבניין שלכם. 
נציגות הבניין וחברת הניהול חייבות לפעול בשקיפות ולספק לכם מידע מלא על הכספים ועל ההחלטות המתקבלות. 
אם אתם נתקלים בסירוב – עומדות בפניכם דרכים חוקיות להתמודד עם הבעיה. 
זכרו – מידע הוא כוח, אך גם אחריות!

סוף סוף נבחר ועד בית חדש, עתה צריך לשנות את מורשי החתימה בבנק...

ועד הבית התחלף, הועד החדש נבחר וצריך לקבל עליו את כל האחריות לטיפול בבניין לרבות חתימה על שיקים או העברות.
לשם כך חברי הועד הנבחר מתבקשים להגיע לסניף הבנק. 
אבל מסתבר שלכל סניף בנק ישנם דרישות קצת שונות, עדי לרשום את מורשי החתימה החדשים.
למעשה אין מדיניות אחידה אפילו בבנקים עצמם וכל בנק מאפשר לסניפיו לקבוע את המדיניות לגבי רישום מורשי חתימה.

 

התקנים השומרים על הבטיחות בדירות ובבניינים

תקן ישראלי 1001 הוא תקן מחייב בנושא בטיחות אש במבנים, המתמקד במערכות לשחרור עשן וחום. 
התקן מבוסס על תקן אמריקאי NFPA96 ומחולק לשישה חלקים, המתארים היבטים שונים של בטיחות אש במבני מגורים, מבני תעשייה ומבנים ציבוריים. התקן קובע דרישות לתכנון, התקנה, תחזוקה ובדיקת מערכות לפינוי עשן, שמטרתן להגן על חיי אדם ועל רכוש. 

פטור מתשלום ועד בית לחברי ועד הבית

תפקידם של חברי ועד הבית הוא לרוב תפקיד התנדבותי, אך לעיתים הם נדרשים להשקיע שעות רבות לטיפול בעניינים שונים של הבית המשותף. להלן המשימות של ועד הבית: גביית דמי ועד הבית, תכנון ההוצאה השנתית הצפוייה, חישוב ההשתתפות בתחזוקת הבניין לגבי כל דירה, נקיטת הליכים (תזכורות ומשפטיים במידת הצורך) נגד המתעכבים לשלם, עבודה מול ספקי שירות, ניהול אסיפות ובקשות מהדיירים, פתרון והתמודדות עם דיירים שעושים '

השתתפות בתחזוקת הבניין המשותף

תשלום ועד הבית הוא למעשה שם הנגזר ממי שמרכז ואוסף אותו, אבל למעשה מדובר בתשלום עבור תחזוקת הבניין המשותף, דהיינו "השתתפות בתחזוקת הבניין". דמי ועד הבית, הם לא מס, אלא השתתפות של כלל הדיירים בהוצאות, הייעוד העיקרי שלהם הוא התחזוקה השוטפת, תיקונים ושמירה על הקיים.

אסיפה כללית של דיירים בבית משותף

אסיפת דיירים כללית בבית משותף מיועדת לקבוע את דרכי ניהולו של הרכוש המשותף בבניין והשימוש בו.
באסיפה נדרשים להשתתף לפחות מחצית מבעלי הדירות בבניין (או באי כוחם) וההחלטות המתקבלות על-ידי המשתתפים באסיפה, מחייבות את כל דיירי הבית.
לכל דירה בבית משותף יש זכות הצבעה אחת וקול אחד בלבד באסיפה הכללית, גם אם לדירה אחת יש יותר מבעלים אחד.

גינון בבית המשותף: אחזקת גינה בבית המשותף זה לא הולך ברגל

גינה בבית משותף מהווה חלק מהותי מכלל השטחים אותם חולקים הדיירים. ייעוד שטח זה הוא תרומה למראה החיצוני של הבניין, צמחיה ונוי מהווים נקודות אסתטיות המסייעות לשיפור ושדרוג חזות הבניין. בנוסף, גינה בבית משותף היא בעלת פונקציה נוספת, פרקטית יותר של הפחתת מטרדים בעונות השונות שיכולים להיווצר בסביבת הבניין.

דף שאלות-תשובות

הדייר משמיץ ומסית נגד ועד הבית, מה עושים ?

הצעות לניהול דיירים, וניהול אנשים בבניין שתמיד מוצאים לתת ביקורת, לא תמיד בונה, ולמרות שועד הבית פועל למען הבניין הם ממשיכים לתת ביקורת, אפילו על בעיות מאוד מאוד קטנות, מן סוג של קטנוניות יתר, איך

ועד בית לא מתפקד - האם הבניין בבעיה

אחרי בחירת ועד בית תמיד יש מרץ ראשוני ועם הזמן חברי הועד הולכים ומתאדים והופכים להיות לא פעילים, זאת מטלה לא פשוטה מסתבר, עם מטלות שונות, וצורך להבין בכל מיני תחומים טכניים.
רוב האנשים לא אוהבים לקחת אחריות וכשהם מקבלים אותה זה לא ממש מרצון, ולכן הטיפול ותשומת הלב הם בהתאם.

ועד בית חיצוני, מתי ואיך

מה זה ועד בית חיצוני ומתי צריך למנות ועד-בית שכזה?

תפקיד ריכוז ועד בית נראה לעתים תפקיד קל, ואם עושים אותו נכון, הוא יכול להיות קל מאוד.
אבל התפקיד טומן בחובו מספר מוקשים, שלמעשה עושים אותו לתפקיד קשה שאף אחד לא רוצה לעשות אותו.

דף שאלות-תשובות

מה עושים במקרה שבו הוחלט על שיפוץ וישנו דייר שמסרב לשלם?

באסיפת דיירים הוחלט על שיפוץ בעלות 3500 שקלים לדירה. 
מתוך 18 דיירים רק 1 התנגד ולא שילם. קופת הועד שילמה החסר. כיצד פועלים לגבית התשלום מאותו דייר ?

ניהול ועד-בית

הבניין לא נקי ולא מתוחזק...יש סימני התפוררות בכל מקום...הגינה נראית גרוע...הלובי נראה מוזנח...הריח הכללי לא נעים...המעלית לא נקייה...וכו'
כשאורח מגיע לבניין, הדבר הראשון שהוא חש זה את האווירה הכללית, אם הוא בא במטרה לבדוק דירה בבניין, יש לו כמה שניות לחוש את האווירה הכללית.

עדכונים

הוספנו מידע חדש לכרטיסים של ספקי השירות
אנו מעלים שאלות שנתפסו ברשת ע"י מערכות AI ומעבירים לספק השירות, את האפשרות לענות עליהם
את השאלות עם התשובות, אנו מפרסמים בכרטיס
הקהילה מוזמנת לשלוח לנו שאלות באופן ישיר, ואנו נעביר אותם לספק השירות

עכשיו בפורטל שקיפות מלאה, תיראו ותיווכחו עד כמה הצלחנו לקדם את העסק שלכם ולגרום למודעות לשירות.
(כמובן שאם תשתמשו בשירותי הקידום והשיווק שלנו, שאינם יקרים, הקידום יהיה הרבה יותר חזק)

חידשנו את דף חיפוש שירות, מעכשיו יותר אינטואיטיבי, יותר יפה, יותר סוגי שירות
מוזמנים להעיר וגם לפרגן