תחזוקת אינטרקום בבניין

סוגי אינטרקום שונים

האינטרקום מסייע לנו ליצור בקרה על כל מי שרוצה להיכנס לבית או לבניין. כאשר ישנה בעיה במכשיר, אנו נדרשים להסתייע בעזרתו של טכנאי מקצועי אשר מספק שירות של תיקון אינטרקום. בהמשך נרחיב על התקלות האינטרקום השונות שעשויות להתרחש אך קודם לכן כדאי להדגיש שבדומה להזמנת טכנאים בתחומים אחרים, גם בתחום זה השוואת מחירים היא חיונית ויכולה לחסוך לכם עלויות. 
 

האינטרקום הינו מכשיר אלקטרוני פשוט יחסית, עם מצבר ופאנל ולמרות זאת התקלות בו הן מגוונות. 
להלן פירוט של תקלות אינטרקום נפוצות, ללא קשר לסוג האינטרקום או הדגם:

  •  לא שומעים, תקשורת חלשה בין הפאנל לדירה  
    תקלה נפוצה שיכולה להעיד על בעייה ברמקול שבפאנל החיצוני. או אפילו בשפופרת האינטרקום עצמה ונדרש להחליף אותה. 
    טכנאים היום, בשל עלויות נמוכות וחיסכון בזמן, אינם מתקנים את המכשיר, אלא מחליפים את המודול, או החלק עצמו.
  • לחצני האינטרקום לא מגיבים כצפוי
    בבניינים רבי קומות עם מספר רב של דיירים שמשתמשים באינטרקום, הלחצנים של האינטרקום, עשויים להתקלקל או להישחק. 
    במקרה שכזה כדאי להחליף את הפאנל. שימוש נרחב בפאנל נובע גם בשל העובדה שהוא משמש כקודן לפתיחת הדלת.
  • תקלה בפאנל עצמו
    תקלה זאת נפוצה אצל פאנל המותקן בחוץ וחשוף למעשה לתנאי מזג האוויר, רטיבות, קורוזיה, חרקים וציפורים.  הטכנאי יצטרך לפתח את הפאנל, לבדוק גם את החיווט החשמלי וגם לבדוק אם הרמקול תקין ולא ניזוק מהגשם או השמש.
  • בעיות בדלת, הקודן לא פותח את הדלת 
    לפעמים הבעיה היא בפירוש בדלת ולא באינטרקום, אבל צריך טכנאי שיאבחן וימליץ על פיתרון. את הדלת, במידה וקיימת נעילה מגנטית, צריך לכוון ולוודא שהיא נפתחת בקלילות ונסגרת ברכות. אם קיימת נעילה חשמלית צריך לוודא שהמתח החשמלי במנגנון הנעילה והשחרור תקינים.
     

אחריות הבניין בפעילות האינטרקום מתחלקת בד"כ לשניים:
כל התקלות בפאנל הראשי, בדלת הראשית ובמקור הכוח הם של הבניין
כל התקלות בשפורפרת שנמצאת בדירה, באחריות בעל הדירה

הזמנתם טכנאי אינטרקום, הוא יכול גם לבדוק כל דירה שבה התלוננו על בעיה.
חשוב מאוד לעבוד עם טכנאי אמין שמכיר את המערכת ויש לו חלקי חילוף בשבילה.
וחשוב מאוד שאותו טכנאי בעצם יטפל בכל התקלות של המערכת, בפאנל החיצוני וגם בשפופרות שבדירות.

לפני שמזמינים טכנאי אינטרקום, כדאי לרכז את הבעיות.

מה כדאי לדעת לפני שמזמינים טכנאי אינטרקום ?

בדקו אם האחריות עדיין בתוקף
האחריות על אינטרקום נעה לרוב בין שנה לשלוש שנים, בדקו אם היא עדיין בתוקף ומה היא כוללת. כך תוכלו לחסוך מאות שקלים על תיקון פשוט או החלפת רכיב תקול.

שלחו לטכנאי תיאור של התקלה
כדי שטכנאי האינטרקום יוכל לספק לכם הצעת מחיר על פי אבחון של התקלה, שלחו לו סרטון או תמונה המתארת את הבעיה.

בדקו את המחיר מראש
השוו את המחיר שאתם מקבלים מטכנאי האינטרקום למחירון שמופיע ברשת ואל תתביישו להתמקח. 
כמו כן, ודאו שהמחיר כולל את המע"מ. 

 

אינטרקום

 

עדכונים

עדכנו את טופס המלצה ורישום של ספק-שירות. אינטואיטיבי יותר, זורם יותר, מגניב יותר
אז מתחילים בלחיצה על הכפתור וממלאים מה שאפשר. לא חייבים למלא הכל.
אבל אם ספק השירות מצויין, חבל שלא לעדכן את כל הקהילה.
זה הכפתור שנמצא מעל התפריט הראשי

מהיום, נפרסם מדי פעם פסקי דין שמוכיחים עד כמה חשובה התנהלות נכונה של ועד הבית.
התחשבות בין הדיירים, והבנה עמוקה שלגור ביחד בבית משותף, יש לזה הרבה יתרונות, אבל גם מגבלות.
אי ידיעת החוק לא מורידה מהמיגבלה, שעשויה להגיע לפיתחו של בית המשפט.

כידוע לכל ספק שירות מומלץ נפתח אצלנו דף שירות, חינמי לחלוטין, 
עם כל הפרטים של ספק השירות, כולל תמונות הממחישות את העשייה המקצועית ואפילו את האמינות
 (תעודות, ניסיון, המלצות וכו' ).