האם אפשר להתנות טיפול בתשלומי ועד-הבית?

שאלה

הדייר בקומה העליונה מתלונן שיש לו רטיבות בתקרה, ובקירות נוספים בדירה שהן גם קיר חיצוני.
הוא רוצה שהוועד יטפל בזה במהרה ומאיים שעד שזה לא מטופל ומתוקן אז הוא יפסיק לשלם דמי ועד הבית. 
מה עושים, והאם טענתו צודקת?

 

תשובה

התשובה לכך לגמרי לא מורכבת וברורה, והמחוקק התייחס לנקודה הזאת באופן יחסית ברור, להלן מספר נקודות:

  •  עפ"י חוק המקרקעין, הדייר לא יכול להפסיק לשלם ועד-בית, המחוקק קורא לזה דמי השתתפות בתחזוקת הבניין.
  • ועד בית אחראי לטפל בכל מה שקשור בשטח המשותף לרבות הגג ומעטפת הבניין. הזנחת הטיפול יכול להביא להגדלה משמעותית בעלויות התיקון.
  • ועד הבית צריך לדאוג לבעלי מקצוע לאיטום גג וקירות חיצוניים אחרי אבחון מלא של שלל הבעיות, לפעמים גם עושים תכנון תיקון ואפילו גבייה מיוחדת
  • ועד הבית אחראי ליידע את דיירי הבניין ובעלי הדירות בתהליך התיקון ובצפי ההוצאה לכל דירה. ההשתתפות במקרה זה היא ביחס לגודל הדירה, כדאי להוציא נסח טאבו שמראה גודל כל דירה ואחוז ההשתתפות בתחזוקת הבניין.
  • שמירה על תכנית התקציב היא חשובה ויתכן שתידרש גבייה נוספת.
  • אין צורך בהחלטת דיירים לביצוע התיקון שכן מדובר בשמירה-על-הקיים ולא בשיפוץ הבניין

 

הוספת תגובה חדשה

טקסט פשוט

  • No HTML tags allowed.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
  • כתובות URL וכתובות דואר אלקטרוני יומרו לקישורים באופן אוטומטי.
מבחן אנושיות
מנגנון השאלה מוודא שהפעולה נעשית ע"י אדם ולא רובוט
ספקי שירות
מידע נוסף

עדכונים

עכשיו בפורטל שקיפות מלאה, תיראו ותיווכחו עד כמה הצלחנו לקדם את העסק שלכם ולגרום למודעות לשירות.
(כמובן שאם תשתמשו בשירותי הקידום והשיווק שלנו, שאינם יקרים, הקידום יהיה הרבה יותר חזק)

חידשנו את דף חיפוש שירות, מעכשיו יותר אינטואיטיבי, יותר יפה, יותר סוגי שירות
מוזמנים להעיר וגם לפרגן

מהיום ניתן ליצור קשר ישירות עם כל ספק שירות באמצעות הטלפון או מייל לפי בחירה
באופן ישיר מכרטיס ספק השירות.
אחרי שקראתם את דף השירות, והחלטתם ליצור קשר כדי לקבל חוות דעת או לקבוע פגישה
פשוט מקליקים על כפתור 'צור קשר', הכפתור יפנה ישירות לפון\וואטסאפ של ספק השירות