האם בעל דירה רשאי להתקין מדחס מזגן בגג הבניין המשותף?

שאלה

אני בעל-דירה בבניין, האם אני רשאי להתקין מדחס של מזגן על הגג? 
אין בעיה של מקום וזה כנראה לא ממש מפריע לאף אחד, בגג ישנו מעקה סביר.

תשובה

גג בניין משותף, הוא גג משותף והוא חלק מהרכוש המשותף, ולכן חלים עליו כל כללי 'רכוש משותף'.
ולכן כל התקנה פרטית, דורשת את הסכמת הדיירים (שני שליש מבעלי הדירות)

רכוש משותף בבית משותף כולל את כל חלקי הבניין חוץ מהחלקים הרשומים כדירות
לכל דירה בבית משותף צמוד חלק בלתי מסוים ברכוש המשותף של הבניין
למידע נוסף ראו סעיפים 55, 57 לחוק המקרקעין

ברכוש המשותף נכללים החלקים הבאים:  הקרקע, הגגות, הקירות החיצוניים, המסד, חדרי המדרגות, המעליות, המקלטים, מתקני ההסקה, בריכות מים, אמצעי חירום וכיבוי, חדר משאבות, חניות משותפות (אורחים), חדרים שונים, לובי

לכל דירה בבית משותף צמוד חלק בלתי מסוים ברכוש המשותף של אותו בניין.
המשמעות היא כי לכל אחד מבעלי הדירות בבניין יש חלק ברכוש המשותף, אך לאף אחד מהם אין שטח ספציפי ברכוש המשותף שהוא שלו.
חלקו של כל דייר ברכוש המשותף נקבע בהתאם לשטח דירתו של הדייר ביחס לשטח כל שאר הדירות בבניין, אלא אם נקבע אחרת בתקנון המוסכם של הבית המשותף.
בחישוב שטח הדירה לא יובאו בחשבון מרפסות וקירות חיצוניים, אלא אם נקבע אחרת בתקנון.

החובות והזכויות של דיירים בבית משותף חלות גם על בעלי דירות שמשמשות לעסק או לכל צורך אחר וגם על חנויות ובתי עסק הנמצאים בחזית הבית המשותף.

בעלי הדירות רשאים לקבוע בתקנון שחלק מסויים של הרכוש המשותף (למשל, הגג) יוצמדו לאחת הדירות, אלא אם מדובר באזורים הבאים שאותם לא ניתן להצמיד: חדרי מדרגות, מעליות, מקלטים, מתקנים המיועדים לשמש את כל בעלי הדירות.

 

הוספת תגובה חדשה

טקסט פשוט

  • No HTML tags allowed.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
  • כתובות URL וכתובות דואר אלקטרוני יומרו לקישורים באופן אוטומטי.
מבחן אנושיות
מנגנון השאלה מוודא שהפעולה נעשית ע"י אדם ולא רובוט
ספקי שירות
מידע נוסף

עדכונים

עכשיו בפורטל שקיפות מלאה, תיראו ותיווכחו עד כמה הצלחנו לקדם את העסק שלכם ולגרום למודעות לשירות.
(כמובן שאם תשתמשו בשירותי הקידום והשיווק שלנו, שאינם יקרים, הקידום יהיה הרבה יותר חזק)

חידשנו את דף חיפוש שירות, מעכשיו יותר אינטואיטיבי, יותר יפה, יותר סוגי שירות
מוזמנים להעיר וגם לפרגן

מהיום ניתן ליצור קשר ישירות עם כל ספק שירות באמצעות הטלפון או מייל לפי בחירה
באופן ישיר מכרטיס ספק השירות.
אחרי שקראתם את דף השירות, והחלטתם ליצור קשר כדי לקבל חוות דעת או לקבוע פגישה
פשוט מקליקים על כפתור 'צור קשר', הכפתור יפנה ישירות לפון\וואטסאפ של ספק השירות