מי צריך לשלם עבור תיקונים מיוחדים, בעל הדירה או השוכרים

שאלה

מי צריך לשלם עבור תיקונים מיוחדים, בעל הדירה או השוכרים?
אם אנו גרים בבניין ישן וצריך לתקן מספר דברים על הגג, האם התשלום חל על בעלי הדירה או הדיירים?
מי אחראי לתשלום ועד הבית – השוכר או בעל הדירה?
האם חוזה שכירות חייב לכלול התייחסות ספציפית לתשלומי ועד הבית?
האם שוכר צריך לשלם על הוצאות מיוחדות של ועד הבית, כמו שיפוצים?
מה ההבדל בין הוצאות שוטפות להוצאות מיוחדות בוועד בית?
האם ועד הבית חייב לנהל חשבונות נפרדים לשוכרים ובעלי דירות?
האם ועד הבית חייב לספק פירוט הוצאות לשוכרים?
מה קורה במקרה של מחלוקת בין שוכר לבעל דירה לגבי תשלומי ועד הבית?
מהו שיעור ההסכמה הנדרש מבעלי הדירות לביצוע שיפורים בבניין?
האם ועד הבית מחויב לשוכרים או רק לבעלי הדירות?
אילו סעיפים חשוב לכלול בחוזה שכירות לגבי ועד הבית?

תשובה

השאלה הזאת נשאלת כל פעם מחדש בצורה אחרת, אז להלן התשובה בנקודות:

  • לדיירים השוכרים את הדירה ישנו חוזה מול בעל הדירה, הם אמורים לקחת מקרים כאלה בחשבון ולדאוג שזה יצויין בחוזה, ולא להסתפק בסעיף כללי שאומר שבאחריות השוכר לשלם את ועד הבית
  • דמי ועד הבית מורכבים משוטף והוצאות מיוחדות כדי לשמור על מצב הבניין והקיימות שלו כפי שנמסר מהקבלן
  • ועד הבית צריך לתכנן את התקציב השנתי ולנהל תשלום חודשי
  • בעלי הדירות הם מחוייבים להשתתף בתחזוקת הבניין מתוקף חוק המקרקעין
  • הוצאה נפרדת, שלא נלקחה בחשבון התכנון השנתי אבל יש בה כדי תחזוקת הבניין ושמירת הקיימות תחשב כחלק מדמי ועד הבית
  • הוצאה נפרדת שבאה לשפר את הבניין, צריכה דיון והסכמה של 75% מכלל בעלי הדירות
  • אין לועד הבית שום מחוייבות כלפי השוכרים, ואין שום מחוייבות לנהל שתי חשבונות תשלום או לפצל את התשלום החודשי לפי שוטף ומיוחדות
  • בעל הדירה רשאי לבקש מועד הבית פירוט הוצאות, ועד הבית חייב לפרסם פירוט הוצאות לפחות פעמיים בשנה
  • דייר בשכירות שיש לו מחלוקת לגבי תשלום ועד הבית, צריך להביא את הנושא בפני בעל הדירה ולדון איתו בהתאם לחוזה עליו הוא חתם

 

הוספת תגובה חדשה

טקסט פשוט

  • No HTML tags allowed.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
  • כתובות URL וכתובות דואר אלקטרוני יומרו לקישורים באופן אוטומטי.
מבחן אנושיות
מנגנון השאלה מוודא שהפעולה נעשית ע"י אדם ולא רובוט
ספקי שירות
מידע נוסף

עדכונים

עכשיו בפורטל שקיפות מלאה, תיראו ותיווכחו עד כמה הצלחנו לקדם את העסק שלכם ולגרום למודעות לשירות.
(כמובן שאם תשתמשו בשירותי הקידום והשיווק שלנו, שאינם יקרים, הקידום יהיה הרבה יותר חזק)

חידשנו את דף חיפוש שירות, מעכשיו יותר אינטואיטיבי, יותר יפה, יותר סוגי שירות
מוזמנים להעיר וגם לפרגן

מהיום ניתן ליצור קשר ישירות עם כל ספק שירות באמצעות הטלפון או מייל לפי בחירה
באופן ישיר מכרטיס ספק השירות.
אחרי שקראתם את דף השירות, והחלטתם ליצור קשר כדי לקבל חוות דעת או לקבוע פגישה
פשוט מקליקים על כפתור 'צור קשר', הכפתור יפנה ישירות לפון\וואטסאפ של ספק השירות