השאלה

איך מנהלים את קבוצת הוואטסאפ?

לפעמים דיירים משתמשים בקבוצת הוואטסאפ להכפשת דיירים אחרים, או לקידום מכירות ומסרים שלא מתאימים לכולם
מה עושים?

האם אפשרי להגביל הודעות ועד בלבד, ולהגדיר חוקים לקבוצה?
האם צריכים ליצור תקנון שימוש? האם ישנה אפשרות להרחיק את מי שעובר על החוקים? 
האם זה מבטל את הצורך בלוח המודעות?
 

תוכן

כדאי לנהל את קבוצת הוואטסאפ בחוכמה, מצד אחד זהו מכשיר שיכול להשביח את התקשורת בין הדיירים ויכול לשמש להודעות החשובות לכל הדיירים, מאידך כיון שזהו כלי נגיש ישנם דיירים המשתמשים בכלי הזה באופן רע שהורס את השיח בין הדיירים.

תזכרו שהמטרה האמיתית היא שכנות טובה ושקיפות

להלן מספר עצות 'חכמות' לניהול קבוצת וואטסאפ:

  • קבוצת וואטסאפ לא מבטלת את הצורך בשקיפות, ולהודעות חשובות מאוד יש להשתמש גם בלוח המודעות
  • כדאי שועד-הבית יפתח את הקבוצה וינהל אותה, ויגדיר במפורש כללי דיבור בקבוצה וגם כללי הודעות
  • את הכללים יש לפרסם, וגם להזכיר לקבוצה מדי פעם, אחד הכללים צריך להיות שמי שלא עומד בכללים הללו יורחק מהקבוצה
  • כל אחד יכול לפתוח קבוצה, וכל אחד יכול לבחור שלא להשתתף בקבוצה, לכן יש להגדיר את הקבוצה הזאת כממוקדת על מסרים מועד-הבית ובקשות של הדיירים מועד-הבית, ולא כקבוצה לתקשורת בין הדיירים
  • מנהל הקבוצה רשאי למחוק כל הודעה שלא מכבדת את הדיירים ולא עומדת בכללים.
  • מומלץ לפתוח קבוצה נפרדת לחברי ועד-הבית לדיונים פנימיים בכל מיני בעיות ונושאים הדורשים התייעצות
  • מומלץ לפרסם מדי פעם את החשיבות של תרבות דיון, שכנות טובה והשתתפות בתחזוקת הבניין וההשפעה של שיתופיות זאת על ערך הדירות והאווירה הכללית בבניין. לא להזניח את הקמפיין הזה שמקרב בין השכנים ובעצם יוצר מצב גם של אי-נעימות להשתלחות בין הדיירים

 

ספקי שירות
מידע נוסף