מהי אסיפה כללית? ומהו הרוב הדרוש לקיומה?

שאלה

מהי אסיפה כללית? ומהו הרוב הדרוש לקיומה?

תשובה

אסיפה כללית של בעלי הדירות בבניין כשמה כן היא אסיפה של כל בעלי דירות או מיופה כח מטעמם, ותפקידיה הם למנות את חברי הנציגות (ועד הבית) לצורך קביעת דרכי הטיפול והשימוש ברכוש המשותף, הוצאות בעלי הדירות בגין מיסי ועד בית. 
על בעלי הדירות בבניין לקיים אסיפת דיירים אחת לשנה, וכן לקבוע אספות נוספות מעת לעת כאשר ישנה חובה באם הועלתה דרישה זו על ידי לפחות 1/3 מבעלי הדירות בבניין. 
אי קיום אסיפה כללית על ידי בעלי הדירות בבניין חרף מסירת הודעה כאמור מאפשרת להגיש תביעה בפני המפקח על רישום המקרקעין לצורך אכיפת חובה זו. 
לצורך קיום אסיפה תקינה חל הצורך בנוכחות של רוב בעלי הדירות בבניין אשר נמסרה הודעה לגביה 5 ימים לפני שפורסמה הודעה על כך במקום בולט בבניין.
היה ונקבעה אסיפה אליה לא הגיע רוב בעלי הדירות בניין, אזי שיש לקבוע פגישה נוספת באותו היו עליה נמסרה הודעה לבעלי הדירות בבניין אשר יהיה ניתן לקיימה גם אם לא הגיעו רוב בעלי הדירות בבניין. 
את הנושאים שידונו באסיפה יש לציין מראש, במקרה בו בעלי הדירות מעוניינים להעלות נושא שלא צוין על סדר היום ניתן לעשות זאת רק אם יש הסכמה מלאה של כל בעלי הדירות, אחרת צריך לקבוע אסיפה נוספת לפי המועדים שנקבעו בחוק. 
במסגרת האסיפה הכללית ניתן לקבל החלטות שאינן משנות באופן מהותי על מצב הזכויות של בעלי הדירות בבניין.
בנוגע להוצאת שטחים מהרכוש המשותף והצמדתם לדירה מסוימת חל הצורך לקבל את הסכמתם של 100% מבעלי הדירות בבניין, ובתנאי שההחלטה לא תפגע בזכיותיו של בעל דירה שהתנגד להצמדה. 
לצורך הוצאת שטחים לצורך בניית ממ"ד בלבד די בהסכמה של 60% מבעלי הדירות בבניין.

 

הוספת תגובה חדשה

טקסט פשוט

  • No HTML tags allowed.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
  • כתובות URL וכתובות דואר אלקטרוני יומרו לקישורים באופן אוטומטי.
מבחן אנושיות
מנגנון השאלה מוודא שהפעולה נעשית ע"י אדם ולא רובוט
ספקי שירות
מידע נוסף

עדכונים

עכשיו בפורטל שקיפות מלאה, תיראו ותיווכחו עד כמה הצלחנו לקדם את העסק שלכם ולגרום למודעות לשירות.
(כמובן שאם תשתמשו בשירותי הקידום והשיווק שלנו, שאינם יקרים, הקידום יהיה הרבה יותר חזק)

חידשנו את דף חיפוש שירות, מעכשיו יותר אינטואיטיבי, יותר יפה, יותר סוגי שירות
מוזמנים להעיר וגם לפרגן

מהיום ניתן ליצור קשר ישירות עם כל ספק שירות באמצעות הטלפון או מייל לפי בחירה
באופן ישיר מכרטיס ספק השירות.
אחרי שקראתם את דף השירות, והחלטתם ליצור קשר כדי לקבל חוות דעת או לקבוע פגישה
פשוט מקליקים על כפתור 'צור קשר', הכפתור יפנה ישירות לפון\וואטסאפ של ספק השירות